joi, 26 august 2010

Oamenii sunt rai, copiii si mai rai!!


De ce spun asta? Nu ma contrazic, asa cum fac de obicei, copiii in general au o inocenta ce se pierde pe masura ce cresc, dar sunt rai. Hai sa va dau un mic exemplu. Cati dintre voi poarta ochelari? Cand erati la gradinita sau la scoala, cati ati auzit expresia ,,Aragaz cu patru ochi!!" spusa cu rautate si cati ati vazut un grup de copii aratand cu degetul catre voi si razand? Eu azi, am vazut un copil care arta cu degetul catre o fetita de etnie rroma care cu durere in privire statea pe banca si incerca din rasputeri sa nu planga! Toti copiii din parc o ocoleau pentru ca nu avea culoarea lor! Ba mai mult, se strangeau intr-un loc, ca pestisorii in bancuri si aruncau ba cu cuvinte, ba cu pietricele. Nici unul dintre ei nu avea mai mult de 6 ani. Cand am intrebat-o ce s-a intamplat, mi-a tras o privire plina de suferinta si mi-a spus ca vroiau sa o puna sa manance nisip si ea nu vroia. Ea vroia sa se joace cu ei, frumos! Bun, multi mi-ati spune ca parintii sunt de vina. Dar aceasta intamplare mi-a amintit de copilaria mea. Aveam in clasa, cand eram si eu mica, asa de vreo 8 anisori, o fata care avea un handicap fizic. Ea era cea de care toata lumea radea, toata lumea, pe care o impingeau toti, si e care o jigneau toti...iar eu, dorind sa bravez i-am luat inr-o zi apararea. Rezultatul? M-au batut in asa hal, ca intreg consiliul profesoral a fost socat iar eu am stat acasa cam 2 saptamani pana ce vanataile nu mai erau negre, erau verzi. Si da, cand m-am intors am fost rea. Anul acela fiecare din ei a patit-o! Eram cea mai mare paracioasa din clasa. Sunt o fire razbunatoare asa ca, n-aveau cum sa nu scape!! Azi mi-am adus aminte ca un om mare, poate fi rau, dar intentionat, si rare ori de la natura. Un copil e rau de la natura. Nu stie ce poate provoca dar ii place la nebunie!! Si eu am avut partea mea de rautate cand eram mica. Si i-am facut pe altii sa sufere, si sunt convinsa ca si voi ati avut-o! dar azi, a trebuit sa-mi pedepsesc sora mai mica pentru ca nu a vrut sa se joace cu fetita, si a preferat sa stea in partea cealalta a parcului si sa priveasca. Preferam sa ia bataie ca mine pentru a a aparat-o!

Un comentariu:

  1. Extrordinara povestea pe care ai ilustrat-o prin aceasta postare.Sincer cuvintele si frazele s-au transformat in imagini care m-au miscat foarte mult,emotional vorbin si sufleteste.Te felicit pentru atitudinea pe care ai avut-o in cele doua situatii chiar daca ai si suferit fizic.Ai tot respectul si cosideratia mea.

    RăspundețiȘtergere