sâmbătă, 24 iulie 2010

Cataliztorii...


Am invatat cu totii despre catalizatori, la chimie, in liceu...in generala, unora le-a placut atat de mult incat i-au tinut minte, altora le-a provocat atata scarba (ma refer acum la chimie nu numai la subiectul catalizatori) incat cand aud de ea vor o lamaie urgent sa le taie greata. Eu ma numar printre cei care vro o lamaie, dar am retinut ce fac catalizatorii, si mi s-a parut interesant. In DEX am gasit definitia ,,Substanță care grăbește sau încetinește o reacție chimică, fără ca ea însăși să fie modificată". Adica, pe intelesul tuturor, alcoolul poate fi catalizatorul unui pumn de antidepresive. Adica grabeste efectul lor dar nu-l modifica. De ce mi-a placut subiectul? simplu...niciodata nu m-am gandit la un catalizator ca fiind o substanta. Ci o persoana. Un iubit, un parinte. Sau, un eveniment. Tot ce ne inconjoara ne influenteaza exact asa cum alcoolul grabeste un proces in corp. Si nu numai graba, Dex-ul spune ca un catalizator poate incetini un proces. Acum, gaditi-va, cati catalizatori aveti? Cate persoane, evenimente, cuvinte, gesturi, va influenteaza reactiile? Cate va influenteaza viitorul, modul de a privi sau a aprecia viata? Cati ne-au tras inapoi cand luam ascensiune, cati ne-au oprit dezvoltarea cati ne-au grabit-o?
Si mai ales, catalizatorul cui sunt eu?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu